Selvedin ef. Beganović : ‘Nisam se bojao dok su me tukli i boli nožem, ali sad mi prijete majci…’
Rekao sam i više nego sam trebao. Moji stavovi su jasni i preneseni javnosti. Povlačim se. Onima koji me podržavaju hvala, a onim koji pišu loše o meni, ogovaraju i izmišljaju, kažem da nisam Poslanik nego samo običan čovjek: Vidimo se u ahiretu (drugi svijet op.a.), a tamo čovjek ni majku neće poznavati.
Ako i dalje nije jasno, ovo znači da neću halalit (oprostiti op.a.) – poručio je imam u Trnovima kraj Velike Kladuše, efendija Selvedin Beganović i sklonio se od javnosti, moleći “Alaha da mu oprosti a njegovoj obitelji da olakša što je svojim pisanjem i stavovima doveo svoju majku i obitelj u dosta težak položaj”.
Javne kritike
Ni s reporterima Jutarnjeg lista efendija nije želio pričati o tri napada koje je dožvio u samo 25 dana.Svi su se zbili u zajedničkom dvorištu njegove kuće i džamije i svi su bili podmukli, udaran je s leđa tupim predmetom u glavu i na isti način boden nožem po leđima, ramenima te u predjelu srca. Sve su ozljede u policijske zapisnike ušle kao lakše.
Bosanski mediji napade su povezali s vehabijama, radikalnim islamistima čijeg je neformalnog vođu Bilala Bosnića prošle godine Beganović javno kritizirao zbog novačenja mladih Kladušana za borbe u Siriji. Kada je u pitanju politika i vjera, inače srdačni Kladušani postaju nepovjerljivi i međusobno, a kamoli prema strancu. Reći će da su previše belaja preživjeli posljednjih godina, pa u to ne diraju.
Podijeljeni narod
Inače komplicirana politička i društvena situacija u BiH, na području zapadne Bosne još je gora, ratne su rane svježe, a podjela na Abdićeve “autonomaše” i “korpusovce” još je itekako vidljiva. Ipak, iz razgovora s nekim od njih uspjeli smo doznati da su vehabije u ovom slučaju možda samo paravan za brutalne napade.
Džamija je na brdu s kojega se pruža pogleda na Trnove, a na dlanu je i cijela Velika Kladuša. Iz porazbacanih kuća sva se raja u subotnje jutro slijeva na jedno mjesto, njihovu pjacu. Od mladića koji naplaćuje parking pokušavamo doznati kako mjesto diše po pitanju imama.
– Bio je tu nakon što se to dogodilo, vidjelo se da je napadnut, ali ne znam tko je, nisam vidio pa ne mogu tvrditi. Priča se svašta, a ja u te priče ne vjerujem. Ovdje ti je malo zeznuto kod nas, svako malo netko nekoga dohvati. Prije dvije, tri subote pokačila se dvojica i jedan odmah izvuče pištolj, ne pita se. Zato ja radije ne bih o tome – kaže mladić pitajući nas jesu li doista “ona braća učinila ubojstva u Francuskoj ili je sve to neka podvala zapada”.
Rešad Pašić kao 16-godišnjak se priključio Armiji BiH u ratu koji je na ovim područjima bio osobito krvav, nekoliko je puta bio ranjavan, ali boji se pričati o napadima na efendiju.
– To svakako nije u redu, nadam se da će policija otkriti počinitelje. Efendija vjerojatno zna tko ga je. Što god da ti više kažem, bojim se…Evo, ja sam oženio Hrvaticu iz Pule Kjaru Rojnić, ona će prijeći na islam, a sina Denisa sam osunetio. Živjet ćemo u vjeri – kaže nam Pašić.
Strahovi Zapada
On smatra da je islam do sada kršćanima bio pod nogama, pa im se sada ne sviđa što tako brzo napreduje.
– Uskoro će islam zavladati Balkanom, to je neminovno – uvjeren je Rešad.
Njegova supruga Kjara kaže da joj se sviđa novi način života, te da se u početku “zavijala”, ali je prestala.
– Rekao sam joj da ne nosi hidžab, da susjedi ne misle da je bijem – šali se Pašić.
U moru prodavača koji su “iz drugog džemata pa ne znaju tko je udarao imama” ili jednostavno otvoreno kažu da ne žele pričati o tome, naletjeli smo na Hasana Karajića, umirovljenog inženjera, koji preživljava prodajom vjerničkih knjiga i drugih predmeta. Osim toga, dobar je prijatelj, ali i iskreni kritičar nekih postupaka napadnutoga efendije.
Povlačenje optužbi
– Bio je kod mene i rekao mi da zna tko je. Rekao mi je i da zna da je taj radio po nečijem nalogu. A zna i tko je taj koji je naručio. Istina je da je prvotno okrivio vehabije, ali je to povukao. Je li povukao iz straha, ili je doznao da to s njima nema veze, to ne znam – priča nam Hasan Karajić.Imama smatra jednim od najobrazovanijih ljudi u BiH, čovjeka širokih nazora, ali naglašava da ima jedan veliki problem.
Stvaranje podjela
– On ne zna s ljudima i zbog toga je stvorio puno neprijatelja. Vi ćete te ljude na zapadu nazivati islamskim ekstremistima, ali recimo da su oni samo malo više upućeni u vjeru, ali nisu ekstremisti. Eto, oni su se okrenuli protiv njega. Radi se o desetak posto džematlija, uglavnom o mladim ljudima. Nije tu riječ o nekoj politici.
On nije bio zadovoljan primanjima pa se okrenuo trgovini, automobilima i mobitelima, što ja ostavljalo loš dojam u džematu. Osobito kada mu svi muškarci od nas 1800 plaćamo godišnje po 30 maraka, što nam je kao vjernicima dužnost. Ipak je on hodža. Kada je istupao na Federalnoj televiziji mnogi su mu zamjerili što se obukao kao derviš, taj red nije u našoj tradiciji. On bi se rebao truditi da svi budemo u zajedništvu, a ne raditi razlike – smatra Hasan Karajić.
Ekonomska kriza
Komentari