Kusturica: Hitler je svojedobno bio dobrodošao u Hrvatskoj
21 Maja
12:31
2008
Utorak je bio dan kada se pročulo za Hrvatsku u Cannesu. Ne, nije zbog filma, već zato što je Emir Kusturica spomenuo Hrvatsku na konferenciji za novinare u povodu njegovog dokumentarnog filma „Maradona by Kusturica“.Na konferenciji su se pojavili Kusturica i Diego Armando Maradona i negdje pri kraju Ivana Nanut sa Nove TV pitala je Kusturicu hoće li konačno dopustiti da se njegovi filmovi prikazuju u Hrvatskoj s obzirom da je do sada Kusturica osobno zabranjivao prikazivanje njegovih filmova u Hrvatskoj.Odgovor je bio slijedeći: «Prije 15 godina u Hrvatskoj je bilo rasprave treba li prikazivati moje filmove ili ne. Jedna osoba bliska desnoj političkoj opciji tada me je usporedila s Hitlerom ali je zaboravila da je upravo Hitler bio svojedobno dobrodošao u Hrvatskoj. Stoga nisam želio uznemiravati Hrvate svojim filmovima. Ali, da vas utješim, moj posljednji film nije prikazan ni u Srbiji».S obzirom da je jedna kolegica iz Srbije nakon konferencije intervjuirala Kusturicu molio sam je da ga pita na koga je mislio. Upravo sam dobio tu informaciju, ne radi se o jednoj već o tri osobe, a to su redatelj Krsto Papić, bivša filmska kritičarka Branka Šomen i njezin suprug Branko Šomen. Ipak, prema nekim informacijama film „Maradona by Kusturica“ će biti prikazan u Hrvatskoj.Tada će se vidjeti koliki je ego Emira Kusturice koji je ovaj dokumentarac iskoristio za promociju sebe i Maradone podjednako. Film ne počinje s Maradomom, već s Kusturicom, on svira gitaru s grupom No Smoking Orchestra na koncertu u Buenos Airesu, a pjevač Nele Karajlić ga najavljuje riječima: «Ako je Maradona nogometni Bog onda je Kusturica Bog filmskog svijeta».Kusturica zapravo koristi Maradonu da bi preko filma promovirao svoj anti-globalistički stav, a kada mu je to na konferenciji za novinare spomenula jedna srpska novinarka, on je prvo podsjetio da je njegovu zemlju bombardirao NATO te je priznao da je danas film gotovo jedini način da se izrazi svoje mišljenje. Sebe i Maradonu opisao je kao dvije iracionalne osobe, ali ih ta iracionalnost drži na životu u današnjem korporativnom svijetu. Preciznije, rekao je: «Nas dvojica nismo za današnji svijet, vec za antička vremena kada je kaos održavao psihološku stabilnost».
Usput je dodao da zemlje Balkana i Latinske Amerike povezuje dug prema Međunarodnom monetarnom fondu i uživanje u životu. Uglavnom, film bi bio daleko bolji da je Kusturica smanjio svoju samopromociju te da je više vremena Maradona posvetio svojoj karijeri a manje općepoznatim političkim stavovima u kojima vrijeđa i napada Busha a hvali Chaveza. Najbolji dijelovi filma su oni gdje se ne pojavljuju ni jedan ni drugi, kao sto je opis „Crkve Maradona“ koja u Buenos Airesu ima velik broj religioznih sljedbenika koji u Maradoni vide Boga a Kusturica je na konferenciji također rekao da Maradonu smatra Bogom.Kusturica nije bio vrhunac dana u Cannesu, vrhunac je kada ujutro napravite intervju s Monicom Bellucci. A malo je nedostajalo da do toga ne dodje. Naime, proslu sam noć proveo na partyju Poljskog filmskog instituta i bilo je toliko dobro da se ujutro nisam mogao ustati da bih vidio novi film Clinta Eastwooda „Changeling“. U devet sati ujutro probudila su me dva telefonska poziva.Prvi je bio Brigittin iz agencije Alibi Comunications koja mi je počela panično vikati „Otkazala je, Deane, otkazala je“ Počeo sam urlati od smijeha i vikati „jesam li ti rekao“. Radilo se o Beatrice Dalle, francuskoj glumici koja uvijek otkazuje intervjue. Prije 22 godine Beatrice Dalle je postala zvijezda svojim prvim filmom „Betty Blue“ a onda je postala heorinska ovisnica, alkoholičarka i promiskuitetna osoba. Dakle, idealna za intervju. Nije išlo, ovo je bio moj treći pokusaj, stalno otkazuje intervjue. Drugi poziv je bio stravičniji, Emanuelle iz agencije PR Contact koja mi je dogovorila intervju sa Monicom Bellucci. „Deane, došlo je do promjena“, rekla je smrtonosno hladno.
Mislio sam, još je jedan intervju otkazan. „Moraš odmah doći u naš hotel, intervju je preseljen s popodneva na ujutro, Monica putuje u podne“. Slijedilo je najbrže tuširanje na svijetu, a kada sam došao u hotel drugih novinara gotovo da i nije bilo. Oni koji su takodjer trebali raditi intervju bili su u kinu, gledali Eastwoodv film, isključili su mobitele i nisu znali što se događa. Još jedan dokaz da ne treba propuštati partyje u Cannesu, pa makar se zato ne probudili ujutro na vrijeme. (Kliker.info-Nacional )
Usput je dodao da zemlje Balkana i Latinske Amerike povezuje dug prema Međunarodnom monetarnom fondu i uživanje u životu. Uglavnom, film bi bio daleko bolji da je Kusturica smanjio svoju samopromociju te da je više vremena Maradona posvetio svojoj karijeri a manje općepoznatim političkim stavovima u kojima vrijeđa i napada Busha a hvali Chaveza. Najbolji dijelovi filma su oni gdje se ne pojavljuju ni jedan ni drugi, kao sto je opis „Crkve Maradona“ koja u Buenos Airesu ima velik broj religioznih sljedbenika koji u Maradoni vide Boga a Kusturica je na konferenciji također rekao da Maradonu smatra Bogom.Kusturica nije bio vrhunac dana u Cannesu, vrhunac je kada ujutro napravite intervju s Monicom Bellucci. A malo je nedostajalo da do toga ne dodje. Naime, proslu sam noć proveo na partyju Poljskog filmskog instituta i bilo je toliko dobro da se ujutro nisam mogao ustati da bih vidio novi film Clinta Eastwooda „Changeling“. U devet sati ujutro probudila su me dva telefonska poziva.Prvi je bio Brigittin iz agencije Alibi Comunications koja mi je počela panično vikati „Otkazala je, Deane, otkazala je“ Počeo sam urlati od smijeha i vikati „jesam li ti rekao“. Radilo se o Beatrice Dalle, francuskoj glumici koja uvijek otkazuje intervjue. Prije 22 godine Beatrice Dalle je postala zvijezda svojim prvim filmom „Betty Blue“ a onda je postala heorinska ovisnica, alkoholičarka i promiskuitetna osoba. Dakle, idealna za intervju. Nije išlo, ovo je bio moj treći pokusaj, stalno otkazuje intervjue. Drugi poziv je bio stravičniji, Emanuelle iz agencije PR Contact koja mi je dogovorila intervju sa Monicom Bellucci. „Deane, došlo je do promjena“, rekla je smrtonosno hladno.
Mislio sam, još je jedan intervju otkazan. „Moraš odmah doći u naš hotel, intervju je preseljen s popodneva na ujutro, Monica putuje u podne“. Slijedilo je najbrže tuširanje na svijetu, a kada sam došao u hotel drugih novinara gotovo da i nije bilo. Oni koji su takodjer trebali raditi intervju bili su u kinu, gledali Eastwoodv film, isključili su mobitele i nisu znali što se događa. Još jedan dokaz da ne treba propuštati partyje u Cannesu, pa makar se zato ne probudili ujutro na vrijeme. (Kliker.info-Nacional )
Komentari