Mirsad Purivatra: Vraćanje na godine koje su odredile sadašnjost
14 Augusta
07:42
2015
Na ovogodi šnjem Sarajevo Film Festivalu, koji počinje u petak, biće prikazano 259 filmova iz 57 zemalja svijeta. U intervjuu za Radio Slobodna Evropa direktor Festivala Mirsad Purivatra kaže da je ove godine fokus na regionalnoj kinematografiji, te da će publika moći da vidi brojne filmove autora iz regije, od kojih su neki nagrađivani na prestižnim svjetskim festivalima, a neki će svoju premijeru imati upravo na SFF-u.
Ove godine prvi put biće prikazan i program „Suočavanje sa prošlošću“ u kojem će biti prikazana tri filma koji svaki na svoj način govore o ratu i devedesetim prošlog vijeka na Balkanu.
RSE: Sarajevo Film Festival otvara svoja vrata 21. put zaredom. Osjećate li Vi ono o čemu govori većina građana Sarajeva – da je grad potpuno drugačiji pred svaki festival?
Purivatra: Naravno da osjećamo. Nekako smo, čitava ekipa, vrlo sretni da uspijemo tih devet dana da pretvorimo Sarajevo u jedan drugačiji grad, grad pozitivne atmosfere i, rekao bih, nade da ovaj grad zaista može biti ono što svi želimo, a to je grad u kome se gledaju dobri filmovi, u kome se susreću ljudi, u kojem imamo 24 sata život na ulicama, mnogo turista, mnogo vanpansionske potrošnje. Da, godi nam i mislim da, koliko god bile teške pripreme ovih svih 365 dana, uživamo tih devet dana da vidimo grad u ovakvom svjetlu.
RSE: Na ovogodišnjem festivalu biće prikazano 259 filmova iz 57 zemalja. Koje teme dominiraju ove godine?
Purivatra: Rekao bih da ove godine imamo izuzetno plodonosnu godinu, bar što se tiče filmske produkcije širom svijeta. Regionalni film, od ex-Jugoslavije pa do filmova iz Mađarske, Rumunije, zaista su napravili ove godine fantastičan uspjeh svojim kvalitetom, temama kojim se bave. Vrlo su različite teme – od vraćanja na holokaust u filmu Laszla Nemesa, pa do još jednog povratka u devedesete godine Matanića. Dakle, mislim da se vraćamo i preispitujemo svoju prošlost i uticaj prošlosti na današnjost. U tom smislu smo pokrenuli još jedan projekat koji je specijalni dan na festivalu, koji se zove ‘Suočavanje s prošlošću’ i prikazujemo tri međunarodne ili svjetske premijere filmova koji se tiču dvadesetogodišnjice završetka operacije Oluja, Srebrenice u potpisivanja Daytonskog mirovnog sporazuma. Evo, čini mi se da se polako vraćamo na one godine koje su nam odredile našu sadašnjost.
RSE: Kada ste već pomenuli taj novi program Ratna zaostavština, interesantno je da ćemo ove godine imati priliku da vidimo film sina gospodina Holbruka, koji se direktno bavi zaostavštinom Daytonskog mirovnog sporazuma. To je interesantan podatak.
Purivatra: Da, to je vrlo zanimljiv film koji se tiče čitavog života i karijere Richarda Holbrookea. Preporučujem film za sve one koji se bave politikom, za sve one koji su bili vezani za politiku. Mislim da se radi o izuzetnom filmu koji će imati međunarodnu premijeru – on je prikazan samo u Americi. Sa Davidom smo dogovorili da ovo bude međunarodna premijera, upravo zato što se dobar dio filma tiče baš dešavanja u Bosni i Hercegovini i potpisivanja Daytonskog sporazuma i koji otkriva mnogo, mnogo detalja koje do sada nismo znali, dakle, ono što se dešavalo prije dvadeset godina, a direktno se tiče života kojeg mi danas imamo ovdje.
RSE: Pomenuli ste i to da je ove godine mnogo više autora koji dolaze iz regije, čini se mnogo više nego prethodnih godina, zapravo više nego prošle godine kada je bio samo jedan ili dva filma koji su došli iz bivše Jugoslavije. Koliko je značajno da se ta regionalna kinematografija promoviše na SSF-u, koji je svih godina bio mjesto gdje se pojavljuje mnogo filmova iz regije?
Purivatra: Ja mislim da je to bar malim dijelom rezultat svega onoga što se dešava u Sarajevu, jer proizvodnja filma je u principu dvije do tri godine, to je period u kojem se radi film, tako da su mnoge inicijative koje smo imali na Sarajevo Film Festivalu prije dvije, tri godine uspjele da se pretvore u film ove godine. Mi smo sretni da većina tih filmova, kao što je i film koji je dobio Grand Prix u Cannesu, ‘Saulov sin’ Laszla Nemesa, zatim Matanić, mnogo filmova je došlo upravo u Sarajevo, razvijalo se ovdje, dobilo neke finansije, čak i dio promocije, tako da smo presretni da film koji dolazi iz Srbije, Vučkovićev film ‘Panama’, sve su to filmovi koji su prošli Sarajevo, u nekoj razvojnoj fazi. Mislim da je ‘dobra godina’, jednostavno, desilo se dvije, tri godine dobrih priprema, dobrih razvoja projekata i da je sada ex-Jugoslavija postigla jedan od najvećih uspjeha.
RSE: Nešto ste malo rekli o temama kojima će se baviti filmovi koji će biti prikazani na ovogodišnjem festivalu. Čini se da je mnogo manje socijalnih priča nego prethodnih godina, a više komedija ili horora, na šta, realno, publika SSF-a nije navikla.
Purivatra: Pa, dobro, ja mislim da je to jedan uspješan miks. Ako govorimo samo o Open Air, mogu da kažem da imamo zaista jedan uspješan miks, da imamo vrlo aktuelan film – ‘Takva su pravila’, Sviličića, koji se bavi socijalnom temom, imamo izuzetan, izuzetan film ‘Dheepan’, pobjednik Kanskog festivala, ali imamo naravno i Woodyja Allena, imamo i novi film Johnnyja Deppa sa Meryl Streep, tako da će biti malo i takvih sadržaja, pa do, naravno vrlo dragog, filma ‘Savršen dan’ u kojem Benicio del Toro, Tim Robbins i Štukan nastupaju i pričaju nam jednu priču, opet sa Balkana na kraju rata. Naravno, želim istaći film ‘Otvaranja’, film koji dolazi iz Brazila, ali koji može da ‘radi’ sa publikom u svim dijelovima svijeta. Film koji će, siguran sam, oduševiti svu publiku i učiniti prvi dan festivala zaista takvim da se pamti.
Marija Antunović (RSE)
Komentari