Zvijezda američke opere : Američki san Banjalučanke Jasmine Halimić
Njezin svijet je bila ružama ukrašena Gospodska ulica, gradski park i zidine starog Kaštela te mit o ljepotici Safikadi. Sve se to za tren izbrisalo kada je otac, jedne večeri objavio da "idu na odmor u Sloveniju, dok se sve ne smiri"! Djevojčica nije ni slutila da će predivnu obiteljsku kuću i rascvjetani vrt pun ruža, zamijeniti statusom izbjeglice u Kutini. Majka je čuvala kćer i sina, pa su preživljavali zahvaljujući njezinom snalaženju ali i pomoći danskog "Crvenog križa". Mnogobrojne izbjeglice iz svih dijelova BiH su zajedno tugovale, ali se veselile i pjevale pa je mala Banjalučanka ubrzo postala "glavna pjevačka zvijezda kampa", smještenog nedaleko od Zagreba. Kada im se i otac pridružio, djevojčica je čak – bila i sretna! Zajedno, obitelj se uspjela prebaciti u Novi svijet i nastaniti u Philadelphiji. Međutim, brzo su se suočili s okrutnom svakidašnjicom, posebno roditelji koji su morali raditi teške, fizičke poslove. Jasmina je ubrzo postala članica školskog zbora jer su i ona i brat posjedovali dobre osnove engleskog jezika, pa odmah nastavili obrazovanje.
Najprije je pjevala melodije iz američkih "music-hall" ali je, uskoro, pod direktoričinim nadzorom počela izvoditi operske arije, postavši "prvi glas" proljetnog koncerta škole. Na početku slijedeće školske godine počela je, ponovo, vježbati klasično pjevanje. Zahvaljujući upornosti, nakon završenog srednjeg obrazovanja, Jasmina Halimić se upisuje na Sveučilište "Duquesne", u Pittsburghu. Radi sigurnosti je odabrala obrazovni smjer i diplomu nastavnice, pošto sebe nije smjela zamisliti na sceni. Ali nakon prve lekcije solo pjevanja, profesor je usmjerio prema izvođačkom smijeru jer je posjedovala moćan i prodoran glas. Samo, mlada žena je još uvijek bila u fazi prilagođavanja novoj okolici, te nije imala povjerenja u vlastite mogućnosti. Jako skromna, nije ni razmišljala o karijeri i stalnom boravku u Americi. Htjela je nazad, u Banja Luku.
Upornošću do uspjeha
Jasmina Halimić je opet imala sreće, pa se zaposlila kao instruktorica talijanskog jezika na državnom fakultetu, sa malo više od 20 godina. Sudjelovala je i na lokalnom natjecanju, pa pobijedila sa pjesmom "O mio bambbino caro" iz Puccinijevog "Ganni Sichicchi". Nagrada joj je omogućila platititi školarinu i ponovo napredovati. Međutim Pittsburgh nije poznat po operi, pa se vrtjela u začaranom krugu. Sjetila se da priredi "demo snimak" s nekoliko pjesama koji je uputila profesorima poznatih glazbenih institucija. Dobila je pozitivan odgovor od jednog predavača koji joj je predložio upis na Sveučiliste "Indidana". Oklijevala je ne znajući sto učiniti. Na jednoj audiciji je, slučajno, čuo poznati dramski direktor Tito Capobianco i uvrstio u izvođače Leharovih "Sretnih udovica". Tumačila je ulogu Valencienne. Ali joj se činilo da ne napreduje, sve dok nije upoznala mladića koji je trenirao poznate izvođače klasične glazbe. Upozorio je da posjeduje predivan glas ali nikakvu tehniku! Od tada su zajedno učili osnove pravilnog disanja, podrške glasu, rezonancama i bel-canto tehnikama. Prema njegovim uputama mlada i ambiciozna interpretatorica se preselila u New York. Dobrotvoritelj ju je upoznao sa čuvenom nastavnicom – Trish McCaffrey.
Jasmina Halimić je razumjela da sve zapocinje nanovo: prestrašena i nezadovoljna sobom, vježbala je satima i trud se isplatio! Počela je osjećati neočekivanu lokalnu slobodu koja joj je ulijevala nadu i poletnost. Ipak, morala je i raditi pa je postala voditeljica projekta u Morgan Stanley grupi. Sva sredstva je ulagala u usavršavanje glasa. Nakon obveza u uredu, trčala je u poznatu "Manhattan" glazbenu školu i tek nakon tri godine dobila prvi angažman prošlog ljeta. U Puccinijevoj "La Boheme", interpretirala je "Magdu" u Operi San José, u Californiji. Na Floridi je bila "Anna Karenjina", u suvremenoj operi Davida Carlsona, baziranoj na liku Tolstojeve junakinje. Zahvaljujući toj izvedbi dobila je posebnu vjeru i nadu u suvremenu operu, koju je izvodila uporabom posebnog i još nepoznatog, glazbenog stila.Od tada je interpretiraa Verdijeve, Mozartove i Puccinijeve junakinje, pa dobija pozive za nastupe, iz cijelog SAD-a.
Komentari