hamburger-icon

Kliker.info

Protest zbog autoputa Banja Luka -Prijedor: “Ne preko naših imanja!

Protest zbog autoputa Banja Luka -Prijedor: “Ne preko naših imanja!

08 Februara
16:13 2021

Mještani Kozarca kod Prijedora okupili su se danas u 12:00 sati kako bi izrazili svoj protest zbog planirane gradnje autoputa koji bi prelazio preko privatnih imanja. 

Proteste je podržao poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srpske Senad Bratić.

“Žao mi je što je došlo do ovoga, jer godinu dana traje ova aktivnost oko projektovanja trase autoputa Banjaluka- Prijedor. Dan prije protestnog skupa koji je održan ljetos bio je sastanak u vladi RS između resornog ministarstva i projektanata Instituta za građevinarstvo i rečeno je da je najveći dio prigovora i primjedbi građana Kozarca opravdan, međutim, nakon javne rasprave u novembru proše godine,  urađene su minimalne korekcije te trase autoputa i opet je ostalo oko 90 objekata, što stambenih, što gospodarskih, za rušenje, te 300-400 hektara plodnog zemljišta od kojeg mještani ostvaruju egzistenciju.”

Tehničko rješenje postoji, kaže Bratić, ima prostora između željezničke pruge Prijedor- Banjaluka i ribnjaka Saničani, da se ne ugrožavaju postojeći objekti i da se smanji cijena izgradnje koju povećava proces eksproprijacije. 

“Narušava se funkcionalnost samog Kozarca i ljudi se pitaju da li je ovo atak na njihov povratak koji je zagarantovan Djetonskim mirovnim sporazumom. Kozarčani su bili predmet ratnog zločina, bili su predmet progona, pljačke i vratili su se ovdje. Uspješni su ljudi, vrijedni, izgradili su svoje mjesto i sada se pitaju koja je pozadina ovoga, jer to su ljudi obrazovani, svjesni, njima je neobično da postoji tehničko rješenje daleko jeftinije, a da se ide na takav način da se ugrožava skoro 100 postojećih objekata.” 

Ukoliko se ne nađe drugo rješenje, mještani razmišljaju da idu u bojkot, kazao je Bratić. 

“Do sada  su podržavali izgradnju puta jer su svjesni da izgradnja puteva pomaže razvoj privrede i ekonomije i spaja ljude, ali vlada mora da shvati da se može napraviti  takav autoput da služiu svrhu razvoja, ali i dobrih odnosa na terenu  i da se isprojektuje trasa koja odgovara svima, da bude jeftinija, kvalitetnija, na dijelu koji ne ugrožava postojeće objekte.”

Iza stotinjak građana koji su danas izašli na protest stoji hiljadu Kozarčana, kazao je Bratić.

“Ja bih volio da se oni nadležni dozovu pameti i da se nađe tehničko rješenje i da se pokaže da nema nikakve pozadine već u svrhu  razvoja.
Mi treba da radimo u interesu građana koje predstavljamo.”

Milan Tubin, poslanik SDS u Narodnoj skupštini RS, rekao je da došao da podrži svoj grad, svoju opštinu i sugrađane.

“Prijedor je multietnički grad i mi gledamo interese našeg grada. Smatramo da trenutan izbor trase nije dobar za grad Prijedor, jer nanosi štetu građanima. Smatramo da postoje mnogo bolji alternativni pravci kojim bi se zaobišlo direktno rušenje kuća zbog čega i jeste ovaj protest. Ovo uopšte ne gledam kao nacionalno pitanje nego kao pitanje građana Prijedora i zato se ovdje nalazim i dajem punu podršku za alternativni put”, rekao je Tubin za BUKU.

On je dodao da bi mu bilo drago da se danas na protestima nalazi i novoizabrani gradonačelnik i ostale institucije grada Prijedora i da se bore za građane.

“Građani jako puno gube što će im se porušiti kuće i oduzeti im imanja. Da mi nemamo drugi pravaca ja bih to mogao opravdati, ali imamo ne mogu da stanem iza te uzupracije nečije zemlje i kuće”, rekao je Tubin.

(Kliker.info-Buka)

Podijeli

2 0 komentara

  1. DOKUMENT
    DOKUMENT 09 Februara, 05:18

    NJEMAČKI POLITIČAR STEFAN SCHWARZ : “REPUBLIKA SRPSKA JE ENTITET GENOCIDA I NEMA PRAVO POSTOJATI!”

    Stefan Schwarz je osoba koja je, tokom rata u BiH, kao mladi političar CDU-a i zastupnik Bundestaga bio jako angažovan i zainteresovan za naše zemlju. On se oglasio na svom Facebook povodom neustavnog “Dana RS-a”, rekavši kako je Bosni i Hercegovini neophodan moderni europski ustav umjesto Dejtona.

    On se oglasio na svom Facebook povodom neustavnog “Dana RS-a”, rekavši kako je Bosni i Hercegovini neophodan moderni europski ustav umjesto Dejtona.

    – Pomirenje započinje tako što ćemo govoriti istinu: Republika Srpska je entitet genocida i nema pravo postojati. Dejton i RS moraju biti zamijenjeni modernim evropskim ustavom, rekao je Schwarz.

    Dodao je da ovaj neustavni dan slave Dodik, Vučić i Putin, a napomenuo je i kako je ovaj praznik neustavan po presudi Ustavnog suda BiH.

    – Taj je entitet natopljen krvlju desetinama hiljada nevinih žrtava genocida koje su ubijene u Prijedoru, Foči, Srebrenici i Žepi i stotinama drugih gradova i sela iz samo jednog: jer nisu bili Srbi, napisao je on.

    Nastanak manjeg bh. entiteta ocijenio je kao najveću nevolju još od Hitlera i Staljina koji su počinili genocid u Europi.

    – Prije nego što je ubijeno 8.400 civila u Srebrenici već je bilo više od 90 hiljada nevinih žrtava planiranog genocida, u sklopu kojeg su sistemski protjerivani i ubijani svi koji nisu bili Srbi, kazao je Schwarz.

    Naveo je da je u istočnoj Bosni isplaniran genocid, koji je izvršen u ime narodne politike.

    – Ono što danas, kao Republika Srpska, čini 49 posto teritorija Bosne i Hercegovine i znatno manje stanovništva, izgrađeno je na ubstvima, mučenjima, pljačkama, raseljavanjima i silovanjima – a međunarodna zajednica to toleriše, napisao je on.

    Odgovori
  2. SOKO
    SOKO 09 Februara, 05:20

    DRAGO BOJIĆ: PREKIVANJE KRSTOVA U MAČEVE

    Spomenik Stefanu Nemanji slika je Srbije koja od Miloševića do Vučića konstantno živi u svijetu mačeva i ratova. Taj spomenik je antikršćanski i anticivilizacijski, spomenik koji šalje poruku da je mač poželjniji od krsta i da za Vučićevu Srbiju vrijeme mačeva nije završilo.

    Piše: Drago Bojić

    Pred palačom Ujedinjenih naroda u New Yorku nalazi se umjetnički kip koji predstavlja kovača koji mač prekiva u plug. Ova snažna simbolika kojom se u ime svih naroda svijeta poziva na prekid neprijateljstava i ratova među ljudima preuzeta je iz Biblije od proroka Izaije. On u drugom poglavlju svoje knjige prorokuje što će se dogoditi kad očekivani Mesija dođe, pa najavljuje da će tada „na Goru Gospodnju u Dom Boga Jakovljeva nagrnuti svi narodi“ i da će „plemena mačeve prekovati u plugove, a koplja u srpove“. I dodaje: „Neće više narod dizat’ mača protiv naroda nit’ se više učit ratovanju.“

    Za razliku od spomenika u New Yorku koji poziva na mir, spomenik srednjovjekovnom srpskom vladaru Stefanu Nemanji (1113.-1199.) koji je ovih dana svečano otvoren u Beogradu šalje drugačiju poruku. To gorostasno spomeničko ruglo kako su ga nazvali historičari umjetnosti, ima jednu važnu karakteristiku: ništa tako dobro ne prikazuje noviju povijest političke Srbije i političkog Beograda kao taj spomenik. Sama veličina spomenika, visok je 23 metra i težak 68 tona, pokazuje patološku opsjednutost veličinom, koja, naravno, nije samo srpska bolest, prisutna je i kod drugih balkanskih naroda, ali je u srpskoj političkoj misli i praksi najsnažnija. I to što Stefan Nemanja u ruci drži mač, a ne krst, kako bi trebalo i kako je navodno prethodno i zamišljeno, pokazuje pravo lice moderne Srbije, one Srbije što je devedesetih godina započela sve ratove na Balkanu i koja i danas Stefanovim mačem poručuje da su mačevi i ratovi najvažniji dio srpskog identiteta. To je ona svetosavska pravoslavizirana ali neevangelizirana Srbija koja se rado kiti krstovima i koja ih lako prekiva u mačeve.

    U političkoj prošlosti balkanskih naroda malo je toga što je vrijedno i što bi trebalo obilježavati. S izuzetkom mirnih povijesnih razdobljā koja su uglavnom kratko trajala i antifašističkog otpora u Drugom svjetskom ratu, sva je ta povijest mučna, sramotna i krvava. Čak i onda kad su imali samostalne države, a uglavnom su bili podčinjeni, i tada su južnoslavenski narodi živjeli u teškoj bijedi i siromaštvu, konstantno prolijevajući svoju ili krv drugih za održanje vladajućih dinastija i malog broja velikaša. Svako vraćanje u prošlost koje u sebi glorificira ta vremena i njihove aktere jest zapravo patološka želja da se slave vlastita zla, oplakuju kolektivna stradanja iz prošlosti ili razračunava s povijesnim i sadašnjim neprijateljima. Prošlosti balkanskih naroda su prepune zala svih vrsta i svako njihovo nekritičko memorijaliziranje znači istodobno zazivanje zlih duhova prošlosti.

    Na otvaranju spomenika Stefanu Nemanji u Beogradu, krštenom po „jeretičkom“ katoličkom obredu na prostoru ondašnje katoličke Duklje, a današnje neposlušne i „otpadničke“ Crne Gore, najgovorljiviji su bili dvojica sadašnjih srpskih „despota“, obojica rodom iz njima mrske i odbojne Bosne, Milorad Dodik i Aleksnadar Vučić koji je, između ostalog, istaknuo da je „spomenik velik zato što je priča o nama velika, težak zato što je priča bila teška, a lep zato što je priča lepa“. Malo je toga velikog i lepog u političkoj historiji srpskog naroda, kao uostalom i u historijama drugih balkanskih naroda, ali Vučić je u pravu kad tvrdi da je srpska historija „teška priča“, teška, mučna i bolna sama po sebi, ali još više zbog načina kako ju Vučić i njegov sadašnji režim shvaćaju i interpretiraju. Teška je srpska historija i razumnim i prosvijećenim pripadnicima srpskog naroda koji se guše od zadaha daleke i bliže srpske prošlosti, ideoloških i političkih laži koje na njoj nastaju. Teška je srpska historija i susjedima srpskog naroda koji su krvavi ples te prošlosti osjetili na vlastitoj koži u ratovima i etničkim čišćenjima devedesetih godina.

    Povijesni revizionizam, selektivno tumačenje povijesti, njezino prekrajanje i prilagođavanje političkim potrebama sadašnjosti, nije samo karakteristika srpske politike i srpskog naroda. To je generalno i glavno obilježje svih naših južnoslavenskih kolektiviteta – od Vardara do Triglava – koji se natječu tko će više izmaštati povijesnih laži kako bi se stvorio sadašnji privid veličine i važnosti. Najveći problem s prošlošću je u tome što je svatko može tumačiti kako mu se prohtije i što u pravilu najprije zažive i najduže potraju upravo pogrešne interpretacije prošlosti koje postaju istine u koje se ne smije sumnjati i dirati.

    Nevolja sa spomenicima je u tome što se oni ne podižu samo zbog toga da bi se sačuvalo sjećanje na povijesne ličnosti, nego više zbog toga da bi se sadašnji režimi, njihove ideologije i njihovi vladari poput Aleksandra Vučića pokazali velikima. I na primjeru spomenika Stefana Nemanje se pokazuje da spomenici ne trebaju mrtvima, nego živima. Povijest je najlakše krivotvoriti uz pomoć spomenika. Spomenicima se najlakše zatire povijesna istina, a ostaje samo spomenička laž. Uostalom, svako memoriziranje povijesnih ličnosti, careva, kraljeva, knezova, ukoliko nije u kritičko-historijskom ili kulturno-edukacijskom kontekstu, pokazuje simptome teških duhovnih i političkih oboljenja sadašnjih društava.

    Spomenik Stefanu Nemanji koji je prikazan u ratničkom raspoloženju ne govori sve o tom čovjeku, iako je točno da su ratovi obilježili njegov život. On se pred kraj života obratio, promijenio ime u Simeon, a kasnije je zbog svoga obraćenja i velikih zasluga za Srpsku pravoslavnu crkvu proglašen svetim i slavi se kao sveti Simeon Mirotočivi. Nemanjino obraćenje i proglašenje svetim može iritirati, može biti i neprihvatljivo kad se zna kakve je sve zločine činio taj čovjek, primjerice kao žestoki progonitelj „heretika“, ali takvih svetaca, koji su najprije činili zla, pa se onda obratili, ima u svetačkim kalendarima svih kršćanskih crkava. Uostalom, i jedan od najvećih kršćanskih svetaca, sveti Pavao, prije obraćenja je činio zlo progoneći prve kršćane, ali se obratio i kao vanjski znak obraćenja promijenio ime iz Savla u Pavla.

    Stefanovo obraćenje ne zanima sadašnju vlast u Srbiji i zato je i prikazan s mačem, a ne s krstom, kao prijeteći vladar i progonitelj, a ne kao mirotočivi svetitelj. Spomenik Stefanu Nemanji slika je Srbije koja od Miloševića do Vučića konstantno živi u svijetu mačeva i ratova. Taj spomenik je antikršćanski i anticivilizacijski, spomenik koji šalje poruku da je mač poželjniji od krsta i da za Vučićevu Srbiju vrijeme mačeva nije završilo.

    Odgovori

Napiši komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.
Obavezna polja su označena *

Idi na alatnu traku