hamburger-icon

Kliker.info

Muhamed Jusić : Tekfirlije su u konfliktu sa državom

Muhamed Jusić : Tekfirlije su u konfliktu sa državom

05 Jula
06:29 2010

Islamski teolog, novinar i publicista Muhamed Jusić smatra da sljedbenici radikalne tekfir-ideologije imaju problem s državom BiH, ali i Islamskom zajednicom u mjeri u kojoj ona predstavlja sistem u državi, te da je upravo to uzrok strašnog terorističkog napada u Bugojnu. Iz ovih razloga vjeruje da je napad smišljeno izvršen na dan kada se održavala "Ajvatovica".U ekskluzivnom intervjuu za "Dnevni avaz", profesor Jusić, koji je diplomirao islamsku teologiju – Odsjek za apologetiku (akaid) na Islamskom univerzitetu u Medini, objašnjava uzroke i posljedice ideologije tekfira.

– Želim vjerovati da je ovo u Bugojnu bio izoliran slučaj. Mislim da apsolutna većina te populacije nije prešla u otvorenu fazu konflikta s državom. Osim toga, mislim i da uhapšeni Haris Čaušević nije bio naglašeni tekfirovac u smislu ideološkog promoviranja. Za uhapšenog Nasera Palislamovića ne znam. No, oni su sigurno išli na to da ne budu uhapšeni. Da nisu uhapšeni, naša policija bi sigurno hapsila po nekom spisku. Dakle, oni su ustvari željeli dovesti do konflikta i u igru uvući i selefije koji nisu militantni i skloni tekfiru i nasilju. Željeli su napraviti konflikt svih selefija i države. Ovdje sigurno postoji konflikt s državom. Ovo nije unutarbošnjački sukob. Mislim da su imali i spremnu priču za trenutak kada budu uhapšeni. Ne za policiju i sud, nego za javnost. Jer, oni prave šou za javnost. Pričom da nisu krivi, oni su željeli pokazati kako je u pitanju nastavak klevetanja muslimana i islamofobije. Željeli su da se napravi oreol žrtve.

Koliko su sljedbenici radikalne tekfir-ideologije brojni u BiH?

– Tekfir nikada nije bio masovan u muslimanskom svijetu. To je uvijek bio pokret koji je fokus stavljao na predanost svojih sljedbenika, a ne na masovnost. U tom smislu, broj nam nije bitan, već stepen radikalizacije do kojeg te skupine dolaze. Sljedbenici ideologije tekfira kod nas nisu masovni, ali imamo indicije da, pogotovo u bosanskoj dijaspori, taj pokret sve više uzima maha. Pojavljuju se, dakle, manje skupine ljudi koji zastupaju te ideje i kod nas.

Odakle vuče porijeklo tekfir-ideologije i kako se ta pojava manifestira?

– Srž te ideologije počinje bivati aktuelan u muslimanskom svijetu s mladim inžinjerom Šukri Mustafom, koji je oko 1975. godine osnovao prvu organizaciju koja se počela koristiti ideologijom Tekfir ve-l-Hidžra u Egiptu. O čemu se radilo? Muslimanski svijet je, suočen s ideologijama Istoka i Zapada, sve više zapadao u siromaštvo. Počinju se javljati ljudi koji islam počinju koristiti kao ideologiju, kao pandam dvjema ideologijama. U moru traženja nekih modela, javlja se i tekfir-ideologija.

Radi se o teološkom pitanju koje ide od pitanja kako čovjek doživljava Boga i ko je za njega Bog.

Gledajte, po njima, ako vjeruješ da je Bog samo jedan, koji propisuje šta je dobro, a što zlo, onda samo Bog može da producira zakone.

Ako čovjek sebi uzme za pravo da propisuje zakon, on sebe diže na nivo božanstva. Kako je islam vjera čiji je temelj učenja monoteizam, ako prihvatiš da tebi osim Boga neko propisuje zakone, ti si prihvatio da se obožava neko mimo Boga. Sa demokratizacijom arapskog svijeta, ovi ljudi su našli da je demokratija, koja daje ljudima pravo da propisuju zakone, ustvari nespojiva s islamom. Otud dolazi njihov odnos prema državi kojeg smo vidjeli i u nepriznavanju sudova u BiH.On vjeruje da, ako bi prihvatio državni sud, ustvari je počinio kufr (nevjerstvo) i izašao iz okvira islama.

 U čemu se tekfir-ideologija manifestira kod nas. Gdje vidite naznake te pojave?

– Sistem hidžre, preseljenja, kao dio tekfir-ideologije, vidimo u slučaju Gornje Maoče. Sistem tekfira vidimo i u nepriznavanju suda i zakona države BiH.Pazite, ovaj Naser Palislamović je ukrao pčele čovjeku koji je ranjen kao borac, prošao HVO logore i koji klanja pet vakata. Zašto? On vjeruje da sva ta njegova djela nisu primljena kod Boga jer on navodno obožava nekog drugog osim Boga. On za njega, dakle, nije musliman. Mene plaši ovo što se desilo u Bugojnu. Plaši me to što je tekfir, gledajući i iz iskustva islamskog svijeta, uvijek bio prvi korak ka ekstremizmu i nasilju.

To nasilje je uvijek bilo usmjereno prvenstveno protiv muslimana. Po sljedbenicima tekfir-ideologije, kršćani ili Jevreji, ako sa njima nisu u ratu, po Šerijatu imaju poseban status i ne smiju se maltretirati, ne smije im se činiti zlo. Ako se shvati da je demokratija kufr (ar. nevjerstvo), musliman koji je bio vjernik, pa se odmetnuo, on je murted (ar. otpadnik). A po klasičnom islamskom pravu murted se kažnjava smrtnom kaznom.Prema ideologiji tekfira, njima je lakše halaliti da prospu muslimansku krv, pogotovo nekog ako radi u državnim institucijama kao što je policija, ako je političar ili, recimo, ako kao ja otvoreno govorim protiv toga i svjesno poričem njihove stavove, nego da ubiju kršćanina, osim ako nije u ratu sa njima.

Zbog dešavanja u Iraku i angažiranja stranih vojski u islamskim zemljama, oni su u ratu protiv svih zapadnih, kršćanskih i jevrejskih zemalja i svih muslimana koji ne prihvataju njihovu ideologiju. To je rat do istrebljenja. Gledajte, pripadnici tekfir-ideologije su 3. jula 1977. godine oteli i brutalno zadavili egipatskog ministra za vakufe Šejha Ez-Zehebija. On je bio cijenjen i poštovan širom islamskog svijeta zbog svoje naobrazbe i većeg broja teoloških dijela. Muftija egipatski je zadavljen jer je pristao da prima plaću od države. To, dakle, nema kraja.
Da bi se opravdali, jer treba objasniti kako ti kao musliman i borac za islam možeš postaviti bombu u Meki, Medini, Omanu, ili Bugojnu, zatrebala im je ideologija tekfira koja je bila zamrla nakon sedamdesetih.Ona se koristi samo da bi se opravdalo prolijevanje krvi muslimanima. Faruk Vele (Dnevni avaz)

Podijeli

Komentari

Još nema komentara

Komentariši

Napiši komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.
Obavezna polja su označena *

Idi na alatnu traku